vill inte tänka framåt men är livrädd att fasta här

jahopp. hej igen. 
jag har en annan blogg egentligen, men jag tänker att ingen kommer ju må dåligt över att jag skriver lite här ändå. Dessutom har en av mina lärare adressen till den, eftersom den är mest som en skoluppgift. För övrigt har jag ju en dagbok också, som jag ännu sämre på att skriva i. jaja.
 
vad händer i mitt liv nu för tiden då? jadu, om någon vet så får den personen väldigt gärna stiga fram ur skuggorna och berätta det för mig. 
Jag valde restauranginriktingen till höstterminen men ångrade mig i typ okt/nov. Bytte till kondis/bageri, åkte till thailand mitt i alltihop och missade därmed nästan en hel kurs. Försöker tampas med lärare som antingen 1. undviker mig. eller 2. behandlar mig som ett barn mer än en faktiskt snart 18årig person som mer en gärna tänker själv och tar ansvar för min utbildning. Vet att allt detta för någon som inte är insatt förmodligen bara låter som massa osämmanhängande blaha, men jag känner att jag behöver skriva av mig all ängslan, förtvivlan och ilska. Som man behöver göra ibland.  
 
Spenderar ca 90% av min lediga tid i köket och denna sorgsna torsdag var inget undantag. Varför gör jag då detta? jo, för att jag om några månader skall ut på praktik någonstans även fast jag egentligen anser mig vara alldeles för dålig för det. Är rädd för att känna mig som en skam för skolan. Är också rädd för att inte lyckas inom denhär branchen och därmed inte ha någon framtida kärriär, eftersom detta är min enda, och jag  upprepar enda!!, chans. Så mycket press. usch. 
 
nu ska jag återgå till min dystra februaritillvaro. 
Drick champagne och gå i trappor, så ordnar sig allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0